THE EFFECTIVENESS OF VARIOUS METHODS OF FOREST EDUCATION IN THE MODEL ANIMAL PEN IN GOŁUCHÓW

Anna Wierzbicka, Partyk Ortell

Abstract


The aim of the study was to identify the level of knowledge of people visiting Model Animal Pen in Gołuchów regarding animals. It was also a good occasion to check the efficiency of forest education held in Gołuchów. The study is based on a questionnaire. Respondents were chosen at random from people visiting the Pen. The people's knowledge of the forest and forest animals is apparently increasing. About 70 percent of respondents take part in forest education activities once a year. Their knowledge increases after a forest education lesson. Most people (67 percent) saw the species of animals presented in the Pen for the first time in their life.

Keywords


Model Animal Pen, forest education

Full Text:

PDF

References


Będkowska H. (2010): Niezbędnik edukatora. CILP, Warszawa. Chrzanowski T. (red). (2007): ABC Edukacji leśnej. CILP, Warszawa.

Chrzanowski T. (2009): Edukacja przyrodniczo-leśna w Lasach Państwowych. [w:] Gwiazdowicz DI. (red.), Edukacja przyrodniczo-leśna. Poradnik. Wyd. PTL, Gołuchów-Poznań: 114-124.

Czołnik B. (2004): Edukacja leśna różnych grup wiekowych. Wskazówki psychologiczne, merytoryczne i metodyczne. Poradnik edukacji leśnej. Zeszyt 12, CILP, Warszawa.

Czołnik B., Roźmiarek B. (2009): Ośrodki edukacji przyrodniczo-leśnej. [w:] Gwiazdowicz DI. (red.), Edukacja przyrodniczo-leśna. Poradnik. Wyd. PTL, Gołuchów-Poznań: 84-95.

Fronczak K. (2007): Leśne kompleksy promocyjne. CILP, Warszawa.

Kozłowska-Rajewicz A., Basińska A., Kęsicka H., Berlińska A. (2009): Metody i formy pracy w edukacji przyrodniczo-leśnej. [w:]

Gwiazdowicz DJ. (red.), Edukacja przyrodniczo-leśna. Poradnik. Wyd. PTL, Gołuchów-Poznań: 22-42.

Silverman D. (2007): Interpretacja danych jakościowych. Metody analizy rozmowy tekstu i interakcji. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Zawadzka D. (2002): Edukacja leśna w praktyce. CILP, Warszawa.




Forestry Letters  eISSN 2450-4920

We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue without changing your settings, we'll assume that you are happy to receive all cookies from this website. If you would like to change your preferences you may do so by following the instructions here